Min blogg

måndag 5 oktober 2009

Hammarbys ordförande avgår efter hot

Saxxar från eurosports hemsida

Det blev bara tre månader på ordförandeposten i Hammarby för Staffan Thorsell. Nu lämnar han klubben med anledning av de hot som riktats mot honom från klubbens supportrar.

"De hotelser, tillmälen och rop på ”dödsstraff” som når mig är kanske inte bokstavligt menade men jag kan inte blunda för dem. När telefonsamtalen blir för obehagliga och glåporden för grova kan vi visserligen lägga på luren hemma men vi vill inte gärna sluta att svara i telefon", skriver han i ett öppet brev på klubbens hemsida.

Thorsell menar också att supportrar närmat sig honom utanför arenan med hot om våld.

"Hotfulla personer som dyker upp i mörkret sent om kvällen när jag är på väg hem från ännu ett Hammarbymöte och skriker ut anklagelser mot klubbens styrelse skrämmer mig. När min fru är rädd för att möta någon i trappan på sin väg till hissen gör det mig bestört och förbannad på samma gång".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive