Min blogg

tisdag 20 oktober 2009

hammarby polisanmäler polisen

detta står bara på eurosport men det räknas ändå som en av dom trovärdigare sajterna på internet. (Kontsigt att ingen nyhetssida kommit upp med det).

Nåväl

citerar:"Patrik Gröndahl, säkerhetsansvarig i Hammarby, skulle skingra uppretade Hammarbysupportrar efter Halmstadsmatchen. Det slutade med att Gröndahl, enligt egen utsago, misshandlades av polis. En polisanmälan är nu gjord. "Polisen slog med mig batong över ansiktet och knäade mig sedan", säger Gröndahl

När jag går med utsträckta händer och för supportrarna mot bussarna, skriker en polis till en supporter: "Du och jag, man mot man!" och då drar våra supportrar igång igen.

- Jag fortsätter gå med ryggen mot polisen och helt plötsligt får jag ett slag på armen av en batong. Jag blir förvånad och vänder mig om för att se vad som hände och då slår polisen mig i ansiktet med batongen. Den träffade rakt över näsan, säger Gröndahl.

Gröndahl menar sedan att han drar sig bort från tumultet som uppstår."

Vad fan är det för en jävla korkad polis som ropar du och jag man mot man det där är ju det samma som att uppmana folk att slåss.. Jag är inte alls förvånad om polisen säger sådana saker att det blir bråk mellan polisen och fotbolls supportrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive