Min blogg

söndag 11 oktober 2009

försök till analys efter vmkvalet

Sverige missar antagligen VM 2010 efter matchen idag, om man skall sammanfatta matchen på parken så Sverige spelar okej, vi gör ev. 1mål men situationen som sådan det är många som hade vinkat av där precis som linjedomaren gjorde. Danskarna kändes farligare och fick emellanåt förlätt komma in i vårat straffområde och kom för enkelt till skott strax utanför tycker jag.. Försvarsspelet från framförallt en viss Nilsson var alldeles för dåligt även samuel holmen var verkligen dålig i det defensiva spelet.

Lagerbäck kommer väll antagligen avgå, även om han inte gjort det ännu, jag tycker att vi kan tacka honom för en lång och trogen tjänst och se framåt, jag anser inte att han bör sitta kvar. Framförallt för att han varit ifråga satt tidigare och nu har han misslyckats med att ta Sverige till VM nästa år visst gruppen vi kom i var inte svår men han har också haft utspel som fått en at undra som 1-0 segern över malta där han ansåg att sverige gör en bra match.. Han såg inte den matchen som alla andra såg..

Jag hoppas också att vi iomed detta blir av med micke jag vågar inte tackla nilsson ute på kanten, han är inte speciellt bra... Sebastian Larsson bör få spela från start, och henke är hoppas jag slut nu han kommer vara nästan 40år när ett ev. EM 2012 det är för gammalt för en anfallare.. Han hade kunat funka under ett VM till och sen tackat för sig men nu blir sortin lite snörplig, vi har många som knackar på dörren bakom, Speciellt när vi har en viss Berg och även Rosenberg, Elmander har varit en felsatsning framförallt mot lag där man skall göra mål, visst berg har inte öst in mål i tyska ligan hittils men han har trots sitt misslyckande producerat fler mål än vad elmander gör på en säsong (iaf nästan). Elmander är bra mot svåra lag där vi behöver ha en defensiv forward men inte där vi har chans att vinna..

Menmen låt oss hoppas att våra U21 spelare kan ta klivet upp, vi har många talanger där som kan bli bra tills em 2012, vi har även en del folk som jag tycker bör testas som tex. Martin Olsson, vänsterback i Blackburn (ha det visste ni inte att vi hade en i PL som alltså inte ens tas ut till landslaget).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive