Min blogg

fredag 24 april 2009

lite allt möjligt.. långt inlägg..

tänkte börja med att tala om att idag har jag varit på min vfu skola.. och det är så tråkigt att bara observera som ju är våran uppgift.. bara sitta på en stol rätt upp oner, iofs så försöker jag ju gå runt och hjälpa till ibland i den mån jag kan men det är egentligen inte det som är uppgiften... jaja

vidare det som jag skrev om igår om tpb domen så fyller nu medierna utomlands om den svenska jäv skandalen, från europa, usa och även i kinas nyhetstidningar och nyhetsprogram diskuteras om jäv situationen,saxar från dn och svd..

bland annat står det: "Otroligt! Efter läckan av domen innan den blev officiell, följt av att Piratpartiet blev Sveriges fjärde största parti kommer här den sista tvisten! Den svenska rättvisan lyser inte igenom som något föredöme…” från franska tidningen Le Mondes artikel

"Hur i hela världen kunde en så uppenbart partisk person hamna på ett sådant fall?” frågar sig brittiska The Guardian


Ord som ”skandal” och ”häpnadsväckande” används flitigt och diskussionerna om olika företags och lobbyverksamheters inflytande över det svenska rättssystemet går heta.. framför allt bland krönikörerna och bloggarna men frågan är hur länge de stannar där?

sverige beskrivs som ett korrupt land. En kompis till mig som bor i holland skrev till mig på msn för en stund sedan, han trodde att sverige var ett hyfsat demokratiskt och fritt land men den senare tidens nyhetsrapporteringar i holland har fått han att tänka annorlunda:D.. fast jag sade till honom att en del av sakerna inte används fullt ut..

hoppas verkligen att de lyssnar på kritiken från utlandet, eller att folk i Sverige förstår vad som händer, men gör vi det? det känns inte så... j

äv grejen anmäldes till JO igår, som har sagt trots 45anmälningar igår att de inte tänker bry sig om det..

JO anmälan kan man göra om man anser att domaren varit opartisk, eller om det finns andra omständigheter så att man anser at de borde kolla på domen, men som sagt jo bryr sig inte....

nåväl, en rolig historia avslutar vi med..

-Hur har du det nu efter det att inga har gått bort?
-Jo, det är ju lite ensamt ingen och prata med och ingen som lyssnar på mig
-fast FRA lyssnar ju på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive