Min blogg

måndag 20 april 2009

fick bli hemma idag:(

idag så krånglade gustafs bil och mattias (den andra som vi kanske kunde åka med) fick vi inte tag på så jag fick bli hemma från vfun idag..
det känns så jobbigt att vara beroende av andra för att kunna ta mig till min praktikplats, i hate VFU..

nåväl jag tänkte uppdatera min blogg med nåt helt otroligt roligt som jag sett idag:)..

det är detta:

"Idag, den 17 April 2009 har jag,
Thomas Selig, XXXXXX-XXXX, spelat in två musikstycken som utsändes av
Sveriges Radios kanal P3.
Dessa musikstycken är upphovsrättsligt skyddade.
Jag har därefter kopierat upptagningen och spridit till en vän.
Detta torde förvisso inte vara olagligt, men enligt nyaste rättspraxis krävs ju inga huvudbrott för att dömas för medverkansansvar.

Jag anmäler därför Sveriges Radio AB, Organisationsnummer 556413-3232,
för medhjälp till upphovsrättsintrång och utgår ifrån att följande personer inom Sveriges Radios direktion kommer att dömas till fängelsestraff för deras agerande i likhet med personerna bakom The Pirate Bay:

• Mats Svegfors, Verkställande direktör,

• Jörgen M Andersson, Direktör nya medier och utsändning,

• Cilla Benkö, Vice verkställande direktör,

• Jyrki Elo, Administrativ och teknisk direktör,

• Björn Löfdal, Programdirektör innehållsproduktion,

• Mikael Nilsson, Kommunikationsdirektör.

I händelse att denna anmälan inte leder till åtal av och fällande dom mot ovanstående representanter av Sveriges Radio, konstaterar jag att lagen tillämpas på olika sätt för olika människor och organisationer.
— I det fallet kommer jag därför att fastslå att de upphovsrättsliga bestämmelserna inte heller skall gälla mig.

Med vänliga hälsningar,

Thomas Selig"

Så klokren:)

för övrigt måste en författare som ser sin bok bli nedladdad och tolka det som att han har förlorat 1försäljning av boken vara lite smådum, speciellt om böckerna finns på biblioteken. Eller att man lånar av varandra, fast så långt tänker inte författarna..
Iaf inte om de enbart skriver för att tjäna pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blog Archive