Min blogg

tisdag 1 september 2009

imorgon börjar skolan igen, windows 7 inte gratis

Imorgon börjar skolan igen och då äntligen skall jag få läsa historia..
Vidare är det en spännande höst för datorfantaster (som jag)..

Om nu någon här läser bloggen och är i funderingar på att köpa en nydator så kan jag tala om att både IDG och IT-nytt har varnat idag för att gratisuppdateringen till windows 7 (som släpps i oktober) inte är gratis för där döljs en distrubitionskostnad, i flera fall (HP &Dell bla) rör det sig om 300kr acer tar 157kr och asus 23euro.. ingen prisuppgift från dom andra ännu... mer info här http://blogg.tkj.se/gratis-windows-7-uppgradering/

Mer på datar nyhetsfronten är att Snöleoparden kommit ut nu med (snow Leopard) jag sade ju att det blir en bra höst.. och Ubuntu 9.10 väntas ut i slutet av oktober.. Lite kul att se att dessa två Operativsytstem skrämt MS därför windows 7 kommer redan nu, det var planerat för 2011/2012 från början men vista har ju inte gått såbra som MS hoppades.. Framförallt leoparden som käkar M$ Leoparden Lider väll dock av att man behöver apple eller liknande konfiguration (dator hackers ni vet).. men gynnas av att det aldrig blir några problem mellan hårdvara/mjukvara eftersom allt testats ordentligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar