Min blogg

tisdag 24 november 2009

Avatar xbox exclusive clip


Storfilmen avatar som har biopremiär den 18e december har en bit som visas för alla xboxlive ägare, man behöver installera zune som kom med senaste updaten för att komma åt klippet som är på 4minuter streamat och i HDkvalite (bredband krävs alltså). Riktigt coolt klipp för övrigt vilket inte gör att man längtar mindre efter den filmen.

Apropå filmen har jag läst att man har passerat 500miljoner dollar märket vilket gör avatar redan nu till en av de dyraste filmerna någonsin man har pratat om 700-750miljoner dollar totalt för filmen med kostnad för reklam, merchandise osv. Man hoppas ju på att få tillbaks de pengarna.. kan nämnas att filmens ursprungsbudget låg på 230-300miljoner.. Det har dragit iväg alltså, källa på de 500dollarna finns här http://www.nytimes.com/2009/11/09/business/media/09avatar.html

I artikeln tas frågan upp om den summan verkligen kan gå att få in utan stora hollywood stjärnor jag hoppas på det eftersom regisören har sagt att han skulle kunna fixa en andra film om det går bra. Det som talar för att det går bra är också hypen på internet, varenda bild, trailer, intervju med skådespelare blir en stor hit på youtube... Jag kommer iaf se avatar på bio det är jag säker på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar