Min blogg

fredag 4 december 2009

världens mest underskattade liga

För lite drygt en månad sedan hörde vi experterna på tv med bland annat Jesper Hussfelt TV4 (fotbollskanalen.se) osv hyllade då den italienska ligan som varit på dekis ett par säsonger och varit sämre än den tyska men nu var man minsann bäst i världen enligt statistiken och allt var som det bör vara. Nu är vi i början av december och helt plötsligt enligt samma statistik är Serie A efter Bundesliga i år igen.. Jag säger inte att det behöver sluta så men roligt är det onekligen, dessutom är 2 bundesliga lag klara för avancemang i Europa League och alla de övriga har det i egna händer i både CL och EL...

------------------------------------------------------------------

Berlin tysklands huvudstad och med laget Herta Berlin kan jag inte förstå mig på i Bundesliga i år under presterar man man har bytat tränare utan att det hjälpte, det finns dom som säger att klubben kommer sätta nytt rekord i minst antal inspelade poäng av ett bundesliga lag. Men i Europa League där går det bra för dom iofs inte i en grupp med lag som ger en hjärtattack men det är imponerande att dom inför sista omgången har allt i egna händer för ett avancemang till slutspelet. Låt oss dock hoppas att Herta kommer igång, berlin behöver vara med att huvudstaden inte har ett enda lag i fotbollens högsta liga är ovanligt för hela europa vad jag vet men det håller på att hända i tyskland och jag kan ärligt talat inte se en vändning för man förlorar mot botten kollegorna och man har många topplag kvar att möta nu innan jul uppehållet det blir svårt.

Ett annat lag som är lite konstigt är Stuttgart, dom har ett bra lag och har det i egna händer i Champions League vilket säger att jo man är ganska bra men man håller på att åka ur Bundesliga.. Det är väldigt konstigt man är tippade ganska högt upp inför säsongen men underpresterar värre än jag vet inte vad, Herta har ju iaf tappat väldigt många tongivande spelare och har halvdan ekonomi stuttgart visst dom har tappat ett par spelare men inte så att dom skall vara påväg ur. Att dom skall blanda sig i toppstriden i år är nog redan kört men låt oss hoppas att laget kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar