Min blogg

måndag 21 december 2009

lite från filmkritiker om Avatar

Dagensps en tidning på nätet jag läser har sammanställt några av de stora tidnings kritikerna tycker, dom hyllar filmen..

citerar:

Den brittiska tidningen Empire faller pladask för James Camerons rymdäventyr och belönar filmen med full pott.

"Det är en enastående, utan tvekan femstjärnig upplevelse som är det närmaste vi kommer att sätta våra fötter på en främmande planet", skriver Empire.

Metros recensent skriver att filmen är det bästa actionäventyret på den här sidan 00-talet och skriver att det är filmmagi jämförbar med Star Wars.

"Inte sen jag såg "Star wars" som barn har jag lika hett önskat att få uppleva framtiden, bara för att få möjlighet att ratta flygande skepp", skriver Metro som ger filmen betyget fyra av fem.

Aftonbladet skriver att filmen är unik och en "bioresa värd en omväg".

"Sådana här filmer är ett skäl att gå på bio, att föras till en annan verklighet", skriver Jens Peterson i sin recension där han belönar filmen med en fyra.

Alex Billington från FirstShowing.net: James Cameron är ett jävla geni! Jag kan inte säga så mycket om filmen, men jag älskade den. "Avatar" var fenomenal och gjorde mig helt stum av beundran. Jag såg också Neill Blomkamp (regissör till "District 9") på visningen och även han älskade den.

Ed Douglas från ComingSoon: "Avatar" var helt otrolig. Jag älskade den!

Peters Hall: "Avatar"-buzzet är en underdrift. Filmen är helt ofattbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar