Min blogg

måndag 30 mars 2009

goda glassar..

här är 2 bilder på glasspaketerna jag köpt de senaste året:).. och dom är båda väldigt goda.. faktiskt de ända glassarna jag ätit här nere i halmstad..



Cookie Dough är Vaniljglass generöst blandad med oemotståndlig chocolate chip-kakdeg.

och den andra var ju den där glassen som jag skrivit om innan...

det som är intressant med Ben & jerrys är ju att det är amerikansk glass eller?
om man söker sig in på Unilever storbrittaniens matmastodont så äger dom faktiskt Ben & Jerrys..
fick se det idag nr jag var inne på deras hemsida..

men mer intressant är, trodde du att GB, Lätta, milda, Slotts, knorr, Becel mfl var svenska märken? nåväl dom ägs alla av Unilever...

för den som orkar så är här en lista av alla märken som Unilever står bakom..

unilevers märken extern länk till wikipedia

för övrigt så äger schweiska nestle zoegas kaffe, och wasa knäckebröd ägs av italienska barilla... det visste ni nog inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar