Min blogg

tisdag 27 juli 2010

paket från sydkorea

kom paket igår från sydkorea till mig...

Det innehöll riktigt roliga saker som ni kommer få se

den ser ut såhär:



Som ni såg hade den kamera.. var ute och tog bilder på min katt innan på altanen




Det emst imponerande är ändå video inspelningen lade upp ett klipp på youtube, missa inte att klicka på watch in HD för helt otrolig kvalité http://www.youtube.com/watch?v=vptm1nWW7xM

Vad kan då världens bästa portabla maskin göra mer än det här? jo det är också en mp3 spelare med bättre ljud än Ipod enligt mätningar jag läst det mänskliga örat lär inte kunna uppfatta skillnaden och den har även inbyggt internet, kan användas som modem om man skulle behöva det har inte det behovet men har testat internet funktionen iaf och den har direkt kontakt med facebook, twitter samt övriga sociala ställen...
En sak till som kan vara mycket användbar är att ni har säkert råkat utför att man är i någon affär och undrar över hur mycket pengar man har på telefonen eller känner tusan också den här saken behöver jag men har inte pengar på det kontot till den och då måste jag in på banken och föra över.. Men nej för denna lilla maskin har även direkt kontakt med banken så jag kan i mobilen se hur mycket pengar som finns på kontot, överföra pengar mellan konton, kolla valuta kurser mm...

Ett annat problem som uppstår när man väl köpt den här är ju att man inte har råd att gå på dom där fancy restaurangerna längre och laga mat vet man ju inte hur man gör så hur gör man då? jo givetvis finns det även en kokbok som gick att få på svenska med över 900 recept.

Sedan kan man även se på film i maskinen den har nämligen codecs för både divx, xvid men också nya formatet MKV (full hd, bluray).

Så den här leksaken får 11/10 i betyg... Det ända som är lite tråkigt är att den har gps navigering också men det ligger ingen bra mjukvara för Europa inne just nu, eller bra och bra den kan visa några meter fel t. ex testade jag den igår och den visar att jag skulle vara på parkeringen här och inte här hemma men det är en mjukvaru sak som kommer åtgärdas (har åtgärdats enligt beta testare av mjukvaran), ska bara släppas officiellt med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar